Idag vil jeg gerne dele et hurtigt tip med dig, så din Facebookside kan få et lille boost. Tippet går i alt sin enkelthed ud på at følge op på interessen fra ens potentielle kunder/følgere på Facebook.
Når du ligger noget content ud på Facebook, så liker folk some reeelt dit opslag hvis de finder det interesant, men husk nu at lave en opfølgning! Der er nemlig mange personer, som kommer ind på din side for første gang og kun liker det nyeste opslag i stedet for selve siden. Derfor skal du altid huske at trykke på ‘antal personer som har liket’ og invitere dem, som ikke har liket selve siden endnu, til at gøre det. Det er jo alle sammen nogle personer, der i forvejen har tilkendegivet en form for interesse i din virksomhed/Facebook side, så derfor er det et absolut must at følge op på.
Hvad er næste step så? Det er også vigtigt at huske på at et like på din Facebook side ikke er et direkte lead, eftersom deres navne ikke er i din database. Alt hvad der ligger på Facebook, ejer du nemlig ikke selv, så næste step at få personerne over på din egen side/blog. Lav derfor et indlæg som inspirere, motivere, hjælper eller dækker et behov etc, så personen også kan få gavn af at besøge din egen side og meget gerne tilmelde sig dit nyhedsbrev. Det vil jeg komme meget mere ind på, på et senere tidspunkt, hvor jeg vil fortælle hvordan man effektivt får kunder til at tilmelde sig ens nyhedsbrev.
Her kan du se hvor du invitere potentielle kunder, til at like din Facebook side.
2 kommentare
Tak for tippet Kristoffer. Jeg har slet ikke tænkt på det med opfølgning på Facebook før nu :-)!
Hej Thomas! Det er nemlig et meget simpelt “trick”, men utrolig effektivt! Godt du kan bruge det 🙂